Perscontacten

Niet alleen goed nieuws

Vroeger schreeuwden herauten de boodschap van machthebbers naar het volk. Gelukkig is dat voorbij. Met de tegenwoordige hoeveelheid informatie zou bijna iedereen stadsomroeper zijn en dus wordt het erg lawaaierig op straat. Media zijn er vandaag te over. Traditionele zoals lokale, regionale en landelijke kranten, RTV, duizenden tijdschriften en ‘nieuwe’ online media. U moet daar wat mee en dat is lang niet altijd vrijwillig.

Crisiscommunicatie

Natuurlijk slingert u leuk en interessant nieuws de wereld in en als u dat niet doet moet u morgen daarmee beginnen. Maar u kunt ook geconfronteerd worden met negatief nieuws over uw organisatie, product of dienst. Dat kunt u niet altijd negeren. Soms is direct actie nodig zoals een recall-actie bij een ondeugdelijk product, soms is het beter om even te kijken of de bui verdrijft. Iets kan bijvoorbeeld gemeld worden op Twitter, maar als dat nauwelijks wordt opgemerkt en de pers er ook niets mee doet, is spreken zilver maar zwijgen goud. Het mooiste is wanneer u een crisisplan op de plank heeft staan. In zo’n plan worden mogelijke calamiteiten geïnventariseerd en hoe u dan handelt. Een belangrijk plan onderdeel is gestructureerde crisiscommunicatie.

Meer informatie