Specialismen

Communicatie
De beste communicatie doe je achter een vol bord en niet voor een planbord. Lekker eten is in het zakelijke menu echter slechts een hulpmiddel. Effectieve communicatie gebeurt planmatig. Doel, doelgroep(en), strategie, inschatten van afbreukrisico’s, middelenkeuze, budget en niet te vergeten (tussentijdse) evaluatie horen daarbij. Flexibiliteit is nodig. Veranderende omstandigheden gaandeweg uw communicatieplan vragen om een andere aanpak.

 

Pers
Voor uw organisatie zijn goede persrelaties essentieel. In de praktijk verlopen die vaak nogal teleurstellend omdat redacteuren overbelast zijn en u de journalistieke werkwijze onvoldoende kent. Ik heb jarenlange ervaring aan beide zijden van de tafel, als journalist/redacteur én als schrijver van persdocumentatie, als perswoordvoerder en als organisator van persbijeenkomsten.

 

 

Second opinion
Maar misschien zoekt u wel iets heel anders. Besturen is soms een eenzame bezigheid. U ontwikkelt een visie met bijbehorende communicatie, maar kunt daarmee nog niet in uw organisatie terecht omdat verandering onrust opwekt. Of u heeft geen goed gevoel over een door uw medewerkers ontwikkeld communicatie­plan. Kortom u zoekt een sparringpartner die met een onbevangen blik naar uw vraagstuk kijkt. Ik vervul die rol graag, dus zit u met een communicatieprobleem, schroom dan niet om contact met mij op te nemen.